Moscow: Syrian Observatory for Human Rights is a one man show stationed in UK

SOURCETASS
Illustration

BELGRADE – Russian Defense Ministry spokesman Igor Konashenkov said the ministry has found out who is behind the Syrian Observatory for Human Rights (SOHR), which distributes information “blackmailing the Russian Aerospace Force grouping in Syria.”

Illustration
Illustration

According to the official, the man moved to the United Kingdom after serving three terms in Syria.

“The first throwing-in of false information about claimed victims in the Russian air strikes appeared in social networks and some western media well before our mission in the Syrian Arab Republic began,” he said.

“Most information was distributed on behalf of so-called ‘Syrian human rights activists’.”

In “distribution” of the statements made by those “human rights activists” participate, as a rule, some foreign media, which use most often the organisation called the “Syrian Observatory for Human Rights,” with headquarters in the United Kingdom, he said.

The defense ministry’s representative said over recent five years the organization’s head and sole employee was the man called Ossama Suleiman, who moved to the UK in 2000 after having served three prison terms in Syria and who took the nickname of Rami Abdurrahman.

“In his many interviews with the western media this mister every time stresses all the information he publishes comes to him personally on the phone from trusted sources,” the defence ministry’s spokesman said in conclusion.

“Thus, that network of the so-called reporting human activists is active right under the nose of Islamic State and other extremists. At the same time, for some reason, they would not see the atrocities of those terrorists.”

LEAVE A REPLY